1399/9/10 | دسته بندی :
فلسفه اجتماعی هنر
در فلسفه اجتماعی هنر صدرایی هنرمند با حقیقت هستی مرتبط است، به شکل دائم جامعه مطلوب را در نظر دارد و هر آنچه می بیند و درک می نماید را با آنچه حقیقت دارد می سنجد و می کاود.
...................................................................
|
1399/9/10 | دسته بندی :
جامعه شناسی
پرفشاری خون یکی از مهمترین عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی محسوب می شود؛ لذا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 27 اردیبهشت لغایت 17 تیر 1398طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون بالا" را در دو مرحله (اطلاعرسانی و عملیاتی) طراحی و اجرا کرد. این مطالعه به ارزشیابی سریع مرحله اول "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" پرداخته است.
...................................................................
|
1399/6/10 | دسته بندی :
مطالعات شیعی
به گواه پیمایشهای ملی، وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران طی یک دهه گذشته روند نزولی را طی کرده است. در برابر چنین امری، چه در مقام محقق، چه سیاستگذار و یا در نگاه کنشگر اجتماعی، میتوان سکوت کرد، نق زد و یا نقد کرد و میتوان به دنبال نقاط زایش و افزایش سرمایههای اجتماعی یا فرهنگی بود. یکی از کانونهای مهم در تولید سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی ایرانی را میتوان هیأتهای مذهبی دانست.
...................................................................
|
1399/5/5 | دسته بندی :
جامعه شناسی
در کتاب مجموعه مقالات «کرونا و جامعه ایران؛ سویههای فرهنگی، اجتماعی» که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده مقاله ای توسط محمد آقاسی با موضوع «فرهنگ دینی در دوره کرونا از نگاه افکارعمومی» به رشته تحریر در آمده است.
...................................................................
|
1397/8/17 | دسته بندی :
جامعه شناسی سیاسی
amoxicillin dosage amoxicillin for uti click here amoxicillin dosage buy amoxicillin australia amoxicillin 500mg website amoxicillin online accutane without dermatologist buy accutane pills Amitriptyline for Back Pain amitriptyline 10mg online buy amitriptyline uk «اعتراضات و ناآرامی های دی ماه 1396؛ تحلیل ها و برآوردها» عنوان کتابی است که به اهتمام دکتر ابراهیم حاجیانی، توسط پژوهشکده مطالعات راهبردی به تازگی منتشر شده است. در این کتاب مقاله ای به قلم محمد آقاسی با عنوان «افکارعمومی اعتراضی ایرانی؛ گذار از جامعه تله ماتیکی به تلگرامی» منتشر شده است.
...................................................................
|
1396/7/3 | دسته بندی :
مطالعات شیعی
buy accutane uk accutane without gelatin شريعت سنگلجي جزء معدود افراد در كسوت روحانيت است كه در دوره پس از مشروطه و هنگامه حكومت پهلوي اول، كه با خمودگي و انزواي نيروها و جريانهاي مذهبي از سويي و عدم اجازه بروز و ظهور كافي به روحانيت، همراه بود، اجازه فعاليت داشت. او را می توان در خلا بسیاری از نیروهای روحانیت اصیل شیعی در قامت یک اندیشمند دانست که افکارش موجد وهابیت شیعی است.
...................................................................
|
1395/10/23 | دسته بندی :
جامعه شناسی رسانه
prednisolone london buy prednisolone 5mg tablets uk muammerbenzes.com cheap prednisolone abortion pill kit name of abortion pill in u این مقاله درصدد تبيين اين موضوع است که آیا استفاده و عضویت در شبکه¬های مجازی، باعث تأثیرگذاری و تغییر در میزان و نوع روابط و تعاملات کاربران با اعضای خانواده شده است؟ اطلاعات آماری این مطالعه از نتایج نظرسنجی¬ای که در دانشگاه¬های دولتی شهر تهران در خرداد 1393 با 402 نمونه انجام شده، استخراج شده است. نتایج بیانگر اثرگذاری عضویت و استفاده از شبکه¬های مجازی بر تعاملات و ارتباطات خانوادگی دانشجویان است.
...................................................................
|
1394/12/26 | دسته بندی :
جامعه شناسی سیاسی
راهپیمایی¬های میلیونی مردم ایران را می¬توان یکی از نمودهای کنش جمعی در ایران دانست. مردم در برابر خیر و نفع مشترک، از هر قوم و آیین در این مراسم گردهم می¬آیند تا آنچه می¬خواهند و نمی¬خواهند یعنی اهداف و آرمان¬ها را هم بگویند و هم مرور کنند. در این راهپیمایی بزرگ حرف و سخن، صنفی و یا معیشتی نیست. بلکه صحبت از خیر عمومی مشترک است و از همین روست که متعلق به حزب و جناح نیز نمی¬باشد. طبق مطالعات صورت گرفته 52 درصد از مردم كشور در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت می¬نمایند. همچنین در مطالعه صورت گرفته توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) مردم علت حضور خویش در راهپیمایی روز 22 بهمن با فراوانی بالا دفاع از آرمان¬های انقلاب اسلامی و نیز نشان دادن اتحاد و همبستگی مردم، اعلام نموده اند. 79.4 پاسخگویان نیز اعلام کرده¬اند که در هر شرایطی می¬بایست در راهپیمایی شرکت نمود. این موارد و آنچه می¬آید، را می¬توان به عنوان کنش جمعی مردم ایران مورد بررسی و مطالعه قرار داد.
...................................................................
|
1394/10/21 | دسته بندی :
جامعه شناسی هنر
name of abortion pill in uk order abortion pill online uk antibiotic without prescription amoxicillin prescription no insurance abortion manila abortion pill philippines blog.endungen.de buy abortion pill philippines اما در دستگاه تبلیغاتی و سیاستگذاری فرهنگی ایرانی، همه به «عاشق شدن» مدام و مکرر تشویق میشوند. متاسفانه تمام تلاش هنرمندان برای آن است که جوانان ازدواج کنند و به یکدیگر برسند. در برابر آنچه مشوّق برای ازدواج است کمتر تصویر موفقی را از خانواده مطلوب ایرانی داشتهایم و یا حتی کمتر تصویر موفقی را از بازنمایی یک خانواده داشتهایم.
...................................................................
|
1394/10/7 | دسته بندی :
جامعه شناسی سیاسی
cheap naltrexone uk buy naltrexone online anvly.com buy naltrexone antibiotics antibiotics online for uti یکی از حوزههای پردامنۀ گفتگویی در ایران، کنش جمعی مردم در انتخابات مختلف بوده است. ما از این رفتار مردم در سالهای متوالی و نیز در هر دوره در زمانهای متعدد «اطلاعات لحظهای» یعنی نظرسنجیهای انتخاباتی را در دست داریم. اگر بتوان اثبات کرد که نظرسنجیهای انتخاباتی میتوانند هدف مردم ایران را کشف کنند، یعنی میتوان آنان را پیشبینی کرد و فهمید که «با هم» چه کنشی را انجام میدهند.
...................................................................
|
1394/2/28 | دسته بندی :
جامعه شناسی سیاسی
Buy Amoxicillin uk buy amoxicillin amazon read amoxicillin online amitriptyline nerve pain in leg amitriptyline painkillers knagis.miga.lv amitriptyline pain relief where can i buy naltrexone online buy naltrexone online canada shouldersofgiants.co.uk buy low dose naltrexone online مجموعه چکیده مقالات کتاب بررسی وضعیت اجتماعی کشور منتشر گردید. این مجموعه مقالات که حاوی نظرات جامعه شناسان ایرانی در خصوص وضعیت اجتماعی کشور می باشد، در سال 1393 و به همت شورای اجتماعی کشور تهیه و تدوین شده است. مقاله ای نیز از محمد آقاسی، با عنوان «مطالعه کنش انتخاباتی مردم ایران» منتشر خواهد شد که چکیده آن را مطالعه می فرمایید.
...................................................................
|
1394/1/25 | دسته بندی :
جامعه شناسی رسانه
accutane without side effects buy accutane singapore xnaessentials.com buy accutane online Amitriptyline for Anxiety buy amitriptyline uk go buy antidepressant naltrexone 50mg cheap naltrexone uk acheter plaquenil coronavirus carte buy antidepressant online buy sertraline open antidepressant sertraline فرهنگ به عنوان یکی از محوری ترین موضوعات مطالعات جامعه شناسانه تبدیل شده است. به فراخور میزان اهمیت یافتن این موضوع مخاطبان فرهنگی نیز جایگاه ویژه ای نسبت به قبل یافته اند. از این رو نگاه اندیشمندان اجتماعی از فرهنگ به مثابه یک کل، و نیز صرف تولید کنندگان و متولیان فرهنگی، به سمت مخاطبان یا همان مصرف کنندگان کالاها و صنایع فرهنگی معطوف شده است. از این رو مصرف به عنوان یک مفهوم محوری در جامعه شناسی فرهنگ، به دنبال آن است که چه عواملی نوع و میزان مصرف فرهنگی مردم را تعیین می کنند. همچینین به میزانی که محصولات فرهنگی در جوامع گسترش می یابند و مصرف فرهنگی نقش جدی به عنوان منبع معرفت ساز هویتی مطرح می گردد. نوع و میزان مصرف بی تردید برای سیاستگذاران عرصه فرهنگ نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. باید در نظر داشت در گستره عظیم دنیای مجازی به موازات دنیای واقعی، رادیو همچنان مخاطبان خاص خویش را دارد و این محیط رقابتی را ترک نکرده است.
مقاله حاضر با استفاده از تکنیک فراتحلیل(تحلیل ثانویه) در پی روند شناسی تغییرات مصرف رادیو در ایران است. از این رو با مطمح نظر قرار دادن هفت پیمایش ملی در خلال سال های 1353 تا 1392 تلاش دارد تا تحلیلی دقیق از روند مصرف رادیو در ایران را ارائه دهد. در این مقاله بر اساس شواهد تجربی، فرضیه هایی که نسبت به کاهش یا افزایش مخاطبان رادیو در ایران و جهان عرضه شده است نیز نقد می گردد.
واژگان کلیدی: مصرف رادیو، جامعه شناسی مصرف، پیمایش ملی، فراتحلیل(تحلیل ثانویه)
...................................................................
|
1394/1/24 | دسته بندی :
جامعه شناسی رسانه
abortion pill ph abortion manila برخلاف آنچه به ظاهر تصور می شود، سواد رسانهای ارتباط مستقیم با قشر خاصی ندارد و میتواند همه افراد جامعه را در تمامی سطوح دربرگیرد. هوگارت(1390) می گوید وقتی می¬توان عموم مردم کشوری را، بی¬سواد یا کم¬سواد دانست که از سواد رسانه¬ای آنان ارزیابی داشته باشیم. نباید از نظر دور داشت که در دنیای امروز کشورهایی مثل کانادا و ژاپن که سرآمد سواد رسانه¬ای هستند آن را به عنوان مفاد درسی مدارس خود قرار دادهاند. در حقیقت برای داشتن چنین قابلیتی، مهارتهای لازم برای برقراری ارتباطی دوسویه مبتنی بر خرد را باید با رسانه آموخت و در عین حال نگاهی تحلیلی و نقادانه به پیامهای رسانهای مکتوب، دیداری و شنیداری داشت. با توجه به گستردگی ارتباطات و تنوع رسانه¬ها به نظر می¬رسد سواد رسانه¬ای در کشور ما و حتی در میان دانشجویان کشور عمومیت نیافته است. در حالی که انتظار می¬رفت به واسطه گستردگی و تنوع فضاهای رسانه¬ای و تمایل جوانان و دانشجویان به استفاده از آن، پیشتاز باشند. این مقاله تلاش دارد سواد رسانه¬ای دانشجویان را در تعامل با شبکه¬های اجتماعی مجازی ارزیابی نماید. اطلاعات به کار رفته در این مطالعه از نتایج نظرسنجی انجام شده در دانشگاه¬های دولتی شهر تهران که با 402 نمونه در خرداد 1393 انجام شده، استخراج شده است. در این پژوهش میزان و چگونگی استفاده از شبکه¬های اجتماعی مجازی چون «فیس بوک»، «وایبر»، «تانگو» و غیره بررسی شده است که می تواند در زمینه مطرح شده رهنمون باشد.
...................................................................
|
|